بدروم کجاست؟|راهنمای سفر به شهر زیبای بدروم+قیمت تور

راهنمای سفر 02 مهر ، 1403 4 دقیقه

همه کسانی که قصد سفر دارند برای سفر خود تحققیق می‌کنند، امروز درباره شهر بدروم ترکیه و اینکه شهر بدروم ترکیه کجاست و بهترین هتل های بدروم و فاصله بدروم تا ازمیر و دیگر شهر ها را صحبت خواهیم کرد.

بدروم کجاست

بدروم، یک جزیره ی کوچک اما بسیار زیبا در جنوب کشور ترکیه و در تلاقی دریای اژه و مدیترانه است. بدروم یکی از بهترین مقاصد برای سفر و گذران اوقات فراغت هست. کسانی که به بدروم سفر کرده اند می‌دانند که این شهر برنامه شبانه ویژه، فضای شاد و بسیار جذاب و دلنشینی دارد، اگر به دنبال سفری پر ماجرا و دوستانه هستید بدروم بهترین گزینه برای شما می‌باشد.

آب و هوای بدروم مانند تمام شهر‌های ساحلی بدروم، مدیترانه ای هست، اما نسبت به بقیه شهر ها کمی هوای خنک تری دارد و بهترین زمان برای سفر به بدروم، تابستان است. این شهر همچنین آثار تاریخس و باستانی زیادی دارد و جزو شهرهای قدیمی ترکیه به حساب می‌آید که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد.

در نگاه اول این شهر یک شهر صخره ای بسیار زیبا با خانه های سفید رنگ و دریایی بکر و دست نخورده است که برای غواصی و تفریحات آبی مناسب است

همان طور که گفتیم یکی از بارزترین ویژگی‌های شهر بدروم، تاریخ این شهر است. بقایای شهر باستانی هالیکارنانوس در سطح بدروم پخش شده است.مقبره پادشاه ماسولوس که یکی از عجایب هفتگانه جهان و متعلق به قرن چهارم  قبل از میلاد هست، در این شهر قرارگرفته. قلعه سنت پیتر در نزدیکی این  شهر قرار دارد و این تعدادی از این بناهای تاریخی است. در مقاله جاهای دیدنی شهر بدروم به آن به طور کامل اشاره کرده ایم.

مارینا شهر هم یکی دیگر از مکان های دیدنی بدروم است که یک مکان شلوغ با قایق های تفریحی  بسیار زیاد است. مارینا هر ساله میزبان مسابقات جام بدروم است که یکی از بهترین و مهیج ترین مسایقات در بدروم به شمار می‌رود.

مکان های دیدنی بدروم و موزه‌ ها

قلعه بدروم(سنت پیتر)

اصلی ترین مکان تاریخی شهر بدروم قلعه سنت پیتر است که توسط شوالیه هاسپیتالر ساخته شده و ساخت آن به قروت وسطا برمی‌گردد، و هم اکنون به موزه باستان شناسی تبدیل شده است.

آمفی تئاتر بدروم

یکی دیگر از مکان های باستانی بدروم که قدمتش به پادشاهی پادشاه ماسولوس، برمی‌گردد. این آمفی تئاتر گرچه تا دوره روم تکمیل نشده بود اما نمایانگر گذشته و پیشین تاریخی شهر بدروم است.

آسیاب های بادی در بدروم

این آسیاب های بادی که از سنگ های سفید رنگ و چوب ساخته شده اند از دیگر آثار باستانی این شهر است، که این آسیاب ها از اواسط قرن 18 تا قرن 70 برای آسیاب آرد مورد استفده قرارمی‌گرفت، تعدادی از این آسیاب ها روی یک تپه در جاده تورگوت رئیس قرار دارند و بقیه آسیب ها اطراف بندر یالیکاواک جای گرفته اند. این آسیاب ها هم اکنون برای جذب گردشگران داخلی و خارجی در حال بازسازی هستند.

دروازه میندوس

این دروازه در زمان پادشاهی ماسولوس ساخته شده و در جنگ بین این پادشاهیی و اسکندر مقدونی محل یکی از نبردهای خونین بوده.

روستای کاراکیا

این روستای 300 ساله جزو یکی از قدیمی ترین مکان ها در بدروم به حساب می‌آید و نیمی از روستا متروکه است و نیم دیگر ساکنین خانه های خود را به شکل اولیه بازگردانده اند.

موزه باستان شناسی زیرآب

این موزه در سال 1961 میلادی تاسیس شد و تاکنون جوایز بسیار زیادی را دریافت کرده است. این موزه کشفیات غواصان در حوالی سواحل ترکیه را به نمایش می‌گذارد،که کشتی معروف اولوبرون از مهم ترین این کشفیات است.

مراکز خرید در بدروم

در هر سفری، خرید و گشت و گذار در شهر جزو بهترین و سرگرم کننده ترین تفریحات به حساب می‌آید، پیشنهاد ما به شما این است که حتما به بازار خیابانی بدروم سربزنید، بازاری که همه مواد غذایی را می‌توانید با بهترین کیفیت و تنوع و با پایین ترین قیمت خرید کنید. در خیابان کاله کاداسی نزدیک مرکز شهر مغازه های جوار فروشی قرارگرفته اند و خیبان نیزن تفویک کاداسی محل استقرار مغازه های فرش فروشی با کلکسیونی جذاب و دیدنی هستند.

مرکز خرید میلتلا مارینا یکی از مدرن ترین مراکز خرید در شهر بدروم به حساب می‌آید که در این مرکز خرید اجناس قیمت بالایی دارند و اگر هم نمی‌خواهید زیادی هزینه کنید حتما، به این پاساژ برای قدم زدن سر بزنید.

مرکز خرید اوآسیس بدروم در جاده اصلی بدروم قرار گرفته و تعداد زیادی مغازه کیف و کفش، لباس و....، وجود دارد.مرکز خرید اوآسیس به دلیل محل قرارگیری خوب خود با مترو و اتوبوس و سایر وسایل نقلیه عمومی قابل دسترس است.

حمل و نقل در بدروم

شهر بدروم، در فاصله 35 متری فرودگاه میلاس بدروم قرارگرفته اسن و هرساله در فصل تابستان پروازهای چارتری از مقاصد مختلف و تهران به میلاس انجام می‌شود.شباویزپرواز چارتر کننده مستقیم تور بدروم، تابستان و نوروز است، همچنین فرودگاه عدنان مندرس ازمیر و فرودگاه دالامان مارماریس در نزدیکی شهر بدروم قرار دارند که 3 ساعت به صورت زمینی با بدروم فاصله دارند.

خدمات شاتل فرودگاهی برای مسافران شباویز پرواز موجود هست که شما مسافرین عزیز را از فرودگاه میلاس بدروم به هتل های محل اقامت شما می‌رساند.برای دور زدن و گشت و گذار در شهر بهترین و کم هزینه ترین وسیله حمل و نقل موجود مینی بوس‌های دولموش هستند. شما با این مینی بوس ها می‌توانید روستاههای گونبت، بیتز، تورگوت رئیس، یالیکاوا و ترکبوکو و گوموشلوک را دیدن کنید.

نقشه بدروم

 bodrums city map

نقشه شهر بدروم به همراه تعدادی از جاهای مهم

سرگرمی در بدروم

سرگرمی های آبی یکی از بهترین و مهمترین سرگرمی در جزیره بدروم است و شما می‌توانید از این تور ها استفاده نمایید

کروز آبی: بدروم - جزایر یونان

قیمت کروزتقریبا برای هر نفر بین 500-800  یورو است که شامل هزینه های سفارشی، اقامت در قایق های گلوت، صبحانه، ناهار، شام، بازی های روی تخته و تجهیزات اولیه غواصی.

شما می‌توانید این تور ها را در شهر بدروم خرید کنید و از آن ها لذت ببرید.

بهترین هتل های بدروم

بدروم دارای هتل های پنج ستاره فوق العاده با امکانات و خدمات یوآل هست که تعدادی از این هتل ها را به شما معرفی خواهیم کرد

  • هتل دوجا بدروم
  • هتل لابلانچ آیلند
  • هتل سلکتوم کالرز
  • هتل سامارا
  • هتل کفالوکا
  • هتل ووگ بدروم

نتیجه گیری

در این مقاله شهر بدروم ترکیه، را به طور کامل به شما عزیزان توضیح دادیم، با توجه به شب های زنده و شاداب این شهر و برنامه های ویژه برای کسانی که به دنبال تفریح و خوش گذرانی هستند، بدروم گزینه بسیار جذابی خواهد بود . آب و هوای این شهر هم نسبت به دیگر شهر های ترکیه کمی خنک تر است و بهترین فصل برای سفر به بدروم ترکیه، فصول تابستانی سال است.

شباویز پرواز چارتر کننده اصلی تور نوروزی و تابستانی بدروم

مشاوره رایگان