تفاوت هتل H.B با B.B با F.B چیست ؟

مطالب خواندنی 13 تیر ، 1396 5 دقیقه

هتل ها انواع مختلفی دارند اما اینکه چه نوعی از هتل را انتخاب کنید علاوه بر سلیقه ی شخصی به هدف شما از سفر نیز بستگی دارد اگر انگیزتون از سفر صرفا استراحت در هتل هست باید هتل هایی با سرویس دهی ALL  و UALL را انتخاب کنید اما اگر انگیزه ی شما از سفراین است که یک صبحانه ی مفصل میل کرده و به گشت و گذار بروید بهتر است هتل هایی با نوع B.B را انتخاب کنید، اگر قصد دارید پس از گشت و  گذار به هتل رفته و ناهار یا شام میل کنید اما هتل هایی با سرویس دهی H.B را به شما پیشنهاد می کنیم که علاوه بر صبحانه یک وعده ی غذایی شام یا ناهار را هم دارند و اینکه هرهتلی کدام و عده از شام یا ناهار ره به شما ارائه می کند بستگی به خود هتل دارد اما برای اگاهی بیشتر می تونید  از آژانسی که تور خود را خریداری می کنید نوع سرویس دهی را جویا شوید در ادامه به توضیح نوع سرویس دهی هتل ها می پردازیم با شباویزپرواز همراه باشید .

(B.B) = اتاق+یک وعده صبحانه

Bed & Breakfast : اکثر هتل ها ، یک وعده صبحانه به میهمانان خود ارائه می کنند.
هزینه صبحانه بر روی هزینه رزور اتاق محاسبه و دریافت شده و برای صرف صبحانه ،مبلغ جداگانه ای پرداخت نمی کنید.
البته ممکن است در برخی رستوران های هتلی ، بوفه ای برای فروش برخی اقلام خاص وجود داشته باشد (مثلاً آب میوه گیری طبیعی) که اگر کسی خواست ، می تواند آن را جداگانه بخرد ولی استفاده از منوی رستوران ها رایگان است.

در اکثر هتل ها ، صبحانه به صورت سلف سرویس است و شما می توانید از انواع غذاهای و نوشیدنی های سرد و گرم به دلخواه خود و بدون محدودیت صرف کنید ولی حق بیرون بردن غذا از رستوران را نخواهید داشت.

BREAKFAST


(H.B): اتاق+صبحانه+یکی از دو وعده ناهار یا شام


Half Board : در این هتل ها ، شما صبحانه را دارید و علاوه بر آن ، یا ناهار و یا شام نیز بدون هزینه جداگانه سرو می شود.
توجه داشته باشید که انتخاب ناهار یا شام ، با شما نیست بلکه خود هتل تعیین می کند که ناهار خواهد داد یا شام.
این وضعیت در شهرهای مختلف بر اساس عرف و عادت هتل ها متفاوت است. مثلاً در دوبی ، هتل های H.B ترجیح می دهند فرمول (صبحانه + ناهار) را اجرا کنند ولی در هتل های سواحل مدیترانه در ترکیه ، بیشتر از فرمول (صبحانه + شام) استفاده می کنند.
بنابراین ، قبل از رزرو هتل ، این را بپرسید که منظور از H.B وعده ناهار است یا شام؟

DINNER

LUNCH

(F.B): اتاق+صبحانه+ناهار+شام 

Full Board : کاملاً مشخص است که همه وعده های غذایی و نوشیدنی های همراه غذا را دارد.

F

مشاوره رایگان