فتحیه بهتر است یا بدروم

مطالب خواندنی 09 مهر ، 1403 5 دقیقه

فتحیه بهتر است یا بدروم

 

"احتمالا برای کسانی که قصد سفر کرده اند مقایسه شهر ها و هتل ها، حسی عالی و منحصر به فرد قبل سفر است. امروز می‌خواهیم دو شهر جذاب و پر طرفدار بدروم و فتحیه را با هم مقایسه کنیم و از بین این دو شهر، انتخاب بهتر و مقرون به صرفه را به شما معرفی کنیم"

شبهه جزیره بدروم، از سواحل جنوبی ترکیه شروع شده و تا دریای اژه ادامه دارد. بدروم دارای خلیج دو قلواسن که نماییی از قلعه بدروم را دارد. بدروم با معماری جذاب هتل ها، خلیج  نفیس، دریای فیروزه ای و آب و هوای معتدل به یکی از بهترین مقاصد برای تعطیلات تابستانه برای گردشگران تبدیل شده. همانطور که گفته شد معماری هتل های بدروم با دیگر شهر های ساحلی ترکیه کمی متفاوت تر است و هتل ها دارای شیب هستند و نمای جذابی دارند.این شهر به شب های زنده خود معروف است و برای کسانی که به دنبال برنامه های سرگرمی شبانه هستند انتخاب جذابی خواهد بود.

شهر فتحیه، شهری در نزدیکی مارماریس ترکیه است و فرودگاه این شهر با فرودگاه مارماریس مشترک است. فرودگاه دالامان که بین این دو شهر قرار دارد و شما می‌توانید با طی مسافتی اندک و در کمتر از یک ساعت به هتل خود دسترسی پیدا کنید.شهر فتحیه ترکیه،به بهشت خصوصی ثروتمندان ترکیه تبدیل شده و دارای هتل های بسیار لاکچری است که شما با انتخاب هر یک از این هتل ها مانند هتل لیبرتی فابای، هتل لیبرتی سیگنا و ساندیا سفری آرامش بخش و لاکچری داشته باشید .

در ادامه مطلب به مقایسه اینکه فتحیه بهتر است یا بدروم و فاکتورهای مختلف این دو شهر می‌پردازیم

بدروم یا فتحیهنمایی از دو شهر بدروم و فتحیه

مقایسه قیمت تور فتحیه و بدروم

 

قیمت هر کدوم از تورها به فصل سفر، هتل انتخابی، نرخ پرواز و قیمت ارز بستگی دارد اما به طور کل شهر بدروم به خاطر اینکه آب و هوای سرد تری نسبت به بقیه شهرهای ترکیه دارد، هتل ها فقط در تابستان خدمات ارائه می‌کنندو در تابستان باز هستند اما فتحیه ترکیه علاوه بر تابستان، برای ایام نوروز هم با امکاناتی مانند استخر روباز آبگرم، سرسره آبی و خدمات کامل هتل به مهمانان خود ارائه خدمات می‌کند. همان طور که گفته شد قیمت تور فتحیه در تابستان نسبت به تور بدروم گران تر است اما در ایام نوروز شما می‌توانید بهترین هتل های شهر فتحیه را با قیمتی مقرون به صرفه خریداری کنید و از تعطیلات خود لذت ببرید.

 

فرودگاه شهر های بدروم و فتحیه

 

شهر بدروم دارای فرودگاه اختصاصی است که فرودگاه میلاس بدروم است و در نیم ساعتی شهر بدروم قرارگرفته است اما فرودگاه فتحیه فرودگاه دالامان است که با فرودگاه مارماریس مشترک است و با پیمودن 45 دقیقه راه به شهر فتحیه دسترسی داشته باشید. از لحاظ ترانسفر هم در هر دو شهر ترانسفر اختصاصی و تاکسی وجود دارد و شما از این لحاظ راحت و بی دغدغه می‌کند.

 

مقایسه جاهای دیدنی دو شهر بدروم و فتحیه

 

بدروم، دارای بناهای تاریخی بسیاریست که هر کدام از آن ها نمایانگر تاریخ غنی شهر بدروم و کشور ترکیه است که آن ها را به نام خواهیم برد و برای آشنایی کامل با این بناها به بلاگ جاهای دیدنی بدروم مراجعه نمایید و عکس و آدرس این مکان ها را مشاهده نمایید

  • قلعه بدروم
  • آرامگاه مازولیم
  • آمفی تئاتر باستانی بدروم
  • دروازه میندوس
  • ساحل گونبت
  • بازار بدروم

فتحیه، یک شهر بندری است که جادبه های گردشگری بسیاری دارد و ما بخشی از این جاها را به شما معرفی می‌کنیم و شما برای اطلاعات کامل این جاذبه ها به مقاله جاذبه های گردشگری فتحیه مراجعه نمایید.

  • تنگه ساکلیکنت
  • کوه بابا داغ
  • موزه فتحیه
  • کایاکوی
  • خرابه های تلوس
  • دره پروانه

 

شرایط رزرو تور بدروم و فتحیه

 

رزرو این تورها شرایط خاصی ندارد و برای سفر، تنها به مدارک هویتی، رزرو بلیط و هتل نیاز خواهید داشت. سفر با تور ترکیه برای ایرانی‌ها دردسر زیادی ندارد و شما بدون نیاز به اخذ روادید می‌توانید به این دو شهر سفر کنید. همچنین با رزرو تور از آژانس‌های گردشگری، این شانس را دارید که از شر دردسرهای رزرو هتل و پیدا کردن بلیط هواپیما برای تورخلاص شوید.

 

بهترین هتل های شهر بدروم و فتحیه

 

هرکدام از این شهر ها دارای هتل های مختلف با قیمت های متغیر هستند اما به طور کل هتل ها در این دو شهر با هم کمی متفاوت است. بدروم دارای هتل های سه دسته هتل ارزان، مقرون به صرفه و لاکچرس هستند که هتل هایی مانندبدروم بیچ جزو هتل های ارزان هتل هایی مانند سلکتوم کالرز و دوجا جزو هتل های مقرون به صرفه و هتلی مانند ووگ و بی پریمیوم بدروم در دسته هتل های لاکچری بدروم قرار خواهند گرفت.

در شهر فتحیه، هتل ها از لحاظ کیفیت و قیمت به یکدیگر نزدیک هستند و جزو دسته لاکچری به حساب می‌آیند و هتل هایی مانند لییبرتی فابای، لیبرتی سیگنا، ساندیا اکسکلوسیو و اورکا سان لایف جزوهتل های به نام و مشهور این شهر به حساب می‌آیند.

مقایسه هزینه سفر در دو شهر بدروم و فتحیه

 

از حیث هزینه سفر، در این دو شهر شما هزینه اضافی نخواهید داشت اما برای تفریحات آبی، شهر بدروم تفریحات ابی بیشتری دارد به همین علت هزینه این نوع تفریحات بیشتر است. اما از لحاظ جابجایی در شهر، کرایه تاکسی و دولموش در این دو شهر تقریبا یکسان هستند و تفاوت چندانی ندارند و همچنین از لحاظ خرید و بازار نیز هر دو شهر بیشتر برندها را در خود دارند و نرخ آن ها با هم متفاوت نیست.

شرایط اقساطی تور بدروم و فتحیه

 

شما می‌توانید هر کدام از تور های بدروم و فتحیه را تنها با پرداخت 20 درصد مبلغ تور به صورت نقد خریداری نمایید و مابقی مبلغ را هم به صورت اقساط 2 تا 12 ماهه تا سقف 150 میلیون تومان با چک صیادی پرداخت نمایید . برای اطلاع کامل درباره شرایط اقسط به قسمت شرایط اقساط شباویز پرواز مراجعه نمایید .

 

نتیجه گیری

از این مقایسه نتیجه می‌گیریم که شهر فتحیه برای کسانی که به دنبا یک سفر لاکچری و آرامش بخش هستند مناسب است و بدروم، برای کسانی که به دنبال یک سفر هیجان انگیز با شب های شلوغ هستند. در این مطلب ما بخش های مختلف این دو شهر را برای شما معرفی کردیم و سعی داشتیم که شما را در انتخاب بین این دو شهر راحت تر کنیم.

مشاوره رایگان