بهترین سواحل مارماریس کجاست

راهنمای سفر 30 اردیبهشت ، 1403 5 دقیقه

مارماریس شهر رویایی در آغوش گرم دریای اژه، با سواحل شنی طلایی، آب‌های فیروزه‌ای و کوه‌های سرسبز، بهشتی برای عاشقان آفتاب، دریا و طبیعت است. تصاویر سواحل خیره‌کننده مارماریس ترکیه، هر گردشگری را مجذوب خود می‌کند و آرزوی سفر به این سرزمین زیبا را در دل او زنده می‌کند. در این مقاله، سفری به این شهر خواهیم داشت و با سواحل مارماریس بیشتر آشنا می‌شویم.

تصویری از سواحل مارماریس

تصویری از سواحل مارماریس

ساحل ایچملر؛ از سواحل زیبای مارماریس

شاید برای شما نیز سوال شده باشد که سواحل مارماریس ترکیه کجاست؟ این سواحل معمولاً در فاصله نیم ساعت تا یک ساعتی این شهر واقع شده‌اند. مثلاً ساحل ایچملر، جواهری در ۹ کیلومتری مارماریس، به‌عنوان طولانی‌ترین ساحل این شهر شناخته می‌شود. مسافران مارماریس می‌توانند با یک رانندگی ۱۵ دقیقه‌ای از مرکز شهر به‌راحتی به این بهشت زمینی برسند.

ایچملر، ساحلی تمیز و درخشان، همواره مقصدی محبوب برای گردشگران بوده است. بهترین هتل ‌های مارماریس در امتداد این ساحل صف کشیده‌اند و تجربه اقامتی دلنشین را برای مسافران به ارمغان می‌آورند.

در ساحل ایچملر، جنگلی سرسبز در کنار ساحل، منظره‌ای بدیع و آرامش‌بخش را به وجود آورده است. می‌توانید درحالی‌که رو به دریای زلال دراز کشیده‌اید، از سایه درختان لذت ببرید و نسیم خنک دریا را در تار و پود وجودتان احساس کنید.

ایچملر به‌عنوان یک ساحل کامل، امکانات رفاهی متعددی را به گردشگران ارائه می‌دهد. سرویس‌های بهداشتی، کافه و رستوران، مراکز خرید و اقامتگاه‌های لوکس، همه‌وهمه در این ساحل در دسترس شما هستند.

علاوه بر این، ایچملر تفریحات آبی کاملی را ارائه می‌دهد. جت اسکی، پاراسل، غواصی، اسنورکلینگ، قایق‌سواری و بسیاری از تفریحات هیجان‌انگیز دیگر در این ساحل منتظر شما هستند تا تجربه‌ای فراموش‌نشدنی را برایتان رقم بزنند.

عکس از ساحل ایچملر

عکس از ساحل ایچملر در مارماریس

ساحل کلئوپاترا؛ از سواحل شهر مارماریس با داستانی عاشقانه

سواحل مارماریس تور سفری دارند. ساحل سدیر یا کلئوپاترا، از جمله سواحل چشم‌نواز مارماریس است که می‌توان با تور به آن سفر کرد. این ساحل در ۲۲ کیلومتری مارماریس قرار دارد و به نام ملکه مشهور مصر، کلئوپاترا، شناخته می‌شود.

نکته اول اینکه این جزیره زیبا در ساحل استان موغله واقع شده است و به‌عنوان یکی از سواحل شهر مارماریس، هر ساله گردشگران بی‌شماری را به خود جذب می‌کند.

طبق افسانه‌ای کهن، مارک آنتونی، ژنرال رومی، این جزیره را به‌عنوان هدیه‌ای عاشقانه به معشوقه خود، کلئوپاترا، تقدیم کرده است. گفته می‌شود که شن‌های سفید و درخشان این ساحل از شمال آفریقا با کشتی به جزیره سدیر آورده شده‌اند تا ملکه مصر از زیبایی و آرامش آن لذت ببرد.

امروزه، بازدیدکنندگان جزیره سدیر می‌توانند از تفریحات آبی متنوعی مانند شنا، غواصی و قایق‌سواری در آب‌های زلال آن لذت ببرند.

علاوه بر این، ویرانه‌های یک حمام رومی باستان در این جزیره وجود دارد که برای علاقه‌مندان به تاریخ، جذاب خواهد بود. گشت‌وگذار در میان این ویرانه‌ها، سفری به اعماق تاریخ و تمدن روم باستان را برای شما رقم خواهد زد.

نمایی از ساحل کلئوپاترا در مارماریس

نمایی از ساحل کلئوپاترا در مارماریس

ساحل مارماریس

ساحل مارماریس، مرواریدی درخشان در آغوش دریای اژه، مرکز تفریح و گردشگری این شهر زیبا است. این ساحل در قلب شهر و کنار بندر مارماریس واقع شده و به‌راحتی از هر نقطه از شهر می‌توانید به آن دسترسی داشته باشید.

ساحل مارماریس، ساحلی شلوغ و پرجنب‌وجوش، برای هر سلیقه‌ای چیزی برای ارائه دارد. هتل‌های لوکس، رستوران‌های بین‌المللی، کافه‌های دنج، فروشگاه‌های متنوع و تمام امکاناتی که از یک ساحل مدرن انتظار دارید، در ساحل مارماریس به‌وفور یافت می‌شود.

علاوه بر این، ساحل مارماریس تفریحات آبی هیجان‌انگیزی مانند غواصی، قایق‌سواری، جت‌اسکی و … را برای مسافران ارائه می‌کند. قلعه سنت جان، بندر مارماریس، کوه‌های سرسبز و آبی بیکران دریای اژه برای سخت‌گیرترین مسافران نیز لحظات زیبایی خلق می‌کند.

عکسی از ساحل مارماریس

عکسی از ساحل مارماریس

ساحل ترنج؛ از بهترین سواحل مارماریس

اگر از قدم زدن کنار سواحل زیبا و بکر، آبتنی در دریای آرام و زلال و حمام آفتاب لذت می‌برید، بدون شک می دانید مارماریس کجاست و سفر به این شهر ساحلی را در اولویت‌ قرار داده‌اید. ساحل ترنج، بدون شک یکی از بهترین سواحل مارماریس است که در ۲۰ کیلومتری مرکز شهر و در شهری به نام ترنج قرار دارد. ساحل ترنج با نیم ساعت رانندگی در جاده‌ای نه‌چندان صاف از مارماریس قابل دسترسی است.

شهر ترنج، مقصدی ایده‌آل برای استراحت و گذراندن تعطیلات آرامش‌بخش است. این شهر آفتابی و ساحلی، با آب‌های درخشان، جنگل سرسبز کنار ساحل و آسمان آبی بیکران، هر گردشگری را مجذوب خود می‌کند. در کنار ساحل ترنج، آرامشی بی‌نظیر را تجربه خواهید کرد که در هیچ جای دیگری مشابه آن را نخواهید یافت.

این ساحل به دلیل توریستی بودن، امکانات رفاهی متنوعی را به مسافران ارائه می‌دهد. علاوه بر رستوران، کافه و خدمات ساحلی رایج، فروشگاه‌های مخصوص فروش لوازم غواصی و تفریحات دریایی، لباس و سوغاتی نیز در ساحل ترنج به‌آسانی قابل دسترسی است.

نمایی از ساحل ترنج در مارماریس

نملیی از ساحل ترنج؛ از بهترین سواحل مارماریس

ساحل خلیج کوملوبوک؛ از مشهورترین سواحل مارماریس ترکیه

در دل طبیعت جنگلی بکر و زیبا در ۲۶ کیلومتری مارماریس، خلیجی به نام کوملوبوک نهفته است. این خلیج که در شهر ترنج واقع شده، با آب‌های شفاف خود، فضایی آرامش‌بخش و دل‌انگیز را برای گردشگران فراهم می‌کند. دسترسی به این خلیج از مارماریس به‌راحتی امکان‌پذیر است. می‌توانید با اتومبیل شخصی، دولموش یا تاکسی به کوملوبوک سفر کنید.

بهترین زمان برای بازدید از کوملوبوک، بین ماه‌های آوریل تا اکتبر است؛ زمانی که خورشید در آسمان می‌درخشد و هوا گرم و دلچسب است.

در کوملوبوک، امکانات رفاهی متنوعی برای مسافران فراهم شده است. رستوران‌ها، کافه‌ها، هتل‌ها و اقامتگاه‌های مختلف، اقامتی راحت و خاطره‌انگیز را برای شما رقم خواهند زد. علاوه بر این، تفریحات آبی هیجان‌انگیزی مانند غواصی، قایق‌سواری، اسنورکلینگ و… در ساحل کوملوبوک برای رفاه حال گردشگران وجود دارد.

تصویری از ساحل خلیج کوملوبوک

تصویری از ساحل خلیج کوملوبوک

ساحل آکیاکا

با نیم ساعت رانندگی از مارماریس، به ساحل زیبا و سرزنده و پر شور حالی در جنوب غربی ترکیه می‌رسید که آکیاکا نام دارد. این ساحل که تقریباً مرز نامشخصی با فضای شهری خود دارد، با خانه‌های سفید و آبی‌رنگ، خیابان‌های سنگفرش شده و گل‌های کاغذی رنگارنگ، انگار از دل نقاشی بیرون آمده و روح هر بیننده‌ای را نوازش می‌دهد.

آکیاکا برای شنا، آفتاب گرفتن و غواصی ساحل مناسبی است. در اعماق این آب‌های زلال، دنیایی از زیبایی و شگفتی منتظر کشف شدن توسط شماست. علاوه بر این، در ساحل آکیاکا می‌توانید به تفریحات آبی هیجان‌انگیزی مانند جت اسکی، قایق‌سواری و پاراسل نیز بپردازید و طعم شور و هیجان دریا را بچشید.

اما زیبایی‌های آکیاکا فقط به ساحل آن ختم نمی‌شود. در این ساحل جنگل‌های انبوه کاج، رودخانه‌های خنک و کوه‌های سرسبز منظره‌ای بدیع و چشم‌نواز را به وجود آورده‌اند. گشت‌وگذار در میان این طبیعت بکر، روح شما را جلا می‌دهد و آرامشی بی‌نظیر را به ارمغان می‌آورد.

آکیاکا، با فرهنگ غنی و مردمی خونگرم، تجربه‌ای متفاوت را برای شما رقم خواهد زد. می‌توانید در رستوران‌های محلی، طعم لذیذ غذاهای ترکی را بچشید، در بازارهای سنتی صنایع دستی و سوغاتی بخرید و از گشت‌وگذار در میان خانه‌های قدیمی و تاریخی لذت ببرید.

شب‌های آکیاکا نیز حال و هوای خاص خود را دارد. می‌توانید در کافه‌های ساحلی، درحالی‌که به صدای امواج دریا گوش می‌دهید، قهوه‌ای بنوشید و از موسیقی زنده لذت ببرید.

عکس ساحل آکیاکا در مارماریس

عکس ساحل آکیاکا

ساحل کیزکومو (ساحل دختر شنی)

ساحل کیزکومو در فاصله ۲۶ کیلومتری جنوب غربی مارماریس واقع شده است. این ساحل در سالهای اخیر تبدیل به یکی از پرطرفدارترین سواحل شهر مارماریس شده و مسافران زیادی را به خود جذب می‌کند. کیزکومو برای شنا، حمام آفتاب و تفریحات آبی مکان بسیار ایده‌آل و محبوبی محسوب می‌شود.

یکی از راه‌های گشتن در این ساحل استفاده از تورهای سافاری آن است که لذت این سفر را چند برابر می‌کند. آب این ساحل عمق کمی دارد و گاهی انگار ساحل تا نیمه‌های دریا ادامه دارد. همچنین به دلیل عمق کم آب این ساحل، کیزکومو ساحلی امن برای خانواده و کودکان است. همچنین اقامتگاه‌ها و رستوران‌های بسیار با کیفیتی در اطراف این ساحل وجود دارد.

نمایی از ساحل کیزکومو در مارماریس

 نمایی از ساحل کیزکومو؛ معروف به ساحل دختر شنی

ساحل چیفتلیک

ساحل چیفتلیک نسبت به دیگر سواحل نام برده شده از مارماریس، فاصله بیشتری دارد. حدود یک ساعت از مرکز مارماریس تا این ساحل که در استان موغله واقع شده راه است. خلوتی ساحل چیفتلیک باعث آرامش این مکان شده است.

چیفتلیک ساحل بسیار زیبا و سرسبزتری نسبت به سواحل دیگر مارماریس به حساب می‌آید. این ساحل بیشتر همانند بهشتی گمشده در مسیر دور از دسترس است که با کوه‌ها و جنگل‌های زیبایی محصور شده است.

یکی از تفریحات آبی رایج در این ساحل، قایق‌سواری است. امکاناتی نظیر رستوران و کافه، فروشگاه‌های لوازم جانبی ورزش‌های آبی و اقامتگاه‌های محلی از دیگر نکات مثبت این ساحل است.

تصویری از ساحل چیفتلیک در مارماریس

تصویری از ساحل چیفتلیک در مارماریس

مارماریس و سواحل مدیترانه ای

اگر به مارماریس سفر می‌کنید حتماً می‌دانید که این شهر به سواحل بهشتی خود معروف است. جغرافیای مارماریس و موقعیت آن در کنار دریای اژه، طبیعت زیبا و منحصربه‌فردی را ایجاد کرده است. همچنین امکانات رفاهی جانبی که در این سواحل ارائه می‌شوند، سفر به ساحل‌های مارماریس را لذت‌بخش‌تر کرده است. پس اگر قصد بازدید از این سواحل بهشتی را دارید، همین حالا تور مارماریس را از آژانس مسافرتی شباویز خریداری کرده و فراموش نکنید عکس‌های یادگاری زیادی بگیرید.

سوالات متداول:

۱- بهترین سواحل مارماریس کجاست؟

از جمله بهترین و زیباترین سواحل شهر مارماریس ترکیه می‌توان به ساحل چیفتلیک، ترنج، کیزکومو، آکیاکا، ایچملر و ساحل کلئوپاترا اشاره کرد.

۲- چه چیزی سواحل شهر مارماریس را از سواحل دیگر ترکیه متمایز می‌کند؟

مارماریس شهری در آغوش گرم دریای اژه، با سواحل شنی طلایی، آب‌های فیروزه‌ای و کوه‌های سرسبز، بهشتی برای عاشقان آفتاب، دریا و طبیعت است. برخی از این سواحل به مکان‌های دیدنی معروف شهر نیز نزدیک هستند و شما بعد از شنا و آفتاب‌گیری می‌توانید از این مکان‌ها نیز دیدن کنید.

مشاوره رایگان