27 اسفند ، 1402

خیلی از گردشگران ازمیر را با جاذبه‌های تاریخی و باستانی آن می‌شناسند. ما حدس می‌زنیم این گروه از افراد تجربه تفریح در پارک آبی ازمیر را نداشته‌اند تا بدانند زیبایی و جذابیت این شهر تنها به موزه‌ها و قلعه‌های سحرانگیزش محدود نمی‌شود. پارک‌های آبی این شهر با تدارک مهیج‌ترین تفریحات، دنیایی دیگر از خوشگذرانی و لذت‌جویی را مقابل چشمان گردشگران به نمایش می‌گذارد. شما نیز اگر می‌خواهید مسافر خوش‌شانس این دنیای شیرین باشید، مطالعه این مطلب را که به معرفی 5 پارک آبی ازمیر اختصاص دارد، غنیمت بشمارید.

آکوا فانتزی؛ پارک آبی تمام‌ عیار و همه ‌فن‌ حریف ازمیر

عنوان بزرگ‌ترین و باشکوه‌ترین پارک آبی ازمیر به پارک آکوا فانتزی تعلق دارد که در سال 2010 با نام بهترین پارک آبی دنیا به جهانیان معرفی شد. این پارک آبی در منطقه سلچوک و در فاصله 80 کیلومتری شهر ازمیر قرار دارد.

پارک آکوا فانتزی در واقع بخش تفریحی هتل آکوا فانتزی است که در سال 2000 به همت کمپانی بین‌المللی ام.‌بی‌.جی پایه‌گذاری شد. ناگفته نماند که برای بهره‌مندی از خدمات و امکانات تفریحی این پارک نیازی به اقامت شما در هتل آکوا فانتزی که از بهترین هتل های ازمیر به شمار می‌رود، نیست. به عبارتی شما از هر جای دنیا که قدم در خاک ازمیر بگذارید، می‌توانید یکی از مهمانان خوش‌شانس این مجموعه هیجان‌انگیز باشید.

پارک آبی آکوا فانتزی در ارائه سرگرمی‌ها و تفریحات آبی نهایت خلاقیت و خوش‌سلیقگی را خرج کرده است. این مجموعه گنجینه‌ای مهیج و جذاب از برترین سرسره‌ها و استخرها را دارد که برای بازدید از همه آن‌ها چیزی حدود 8 ساعت از زمان خود را باید کنار بگذارید. مزیت برجسته این پارک آبی عدم محدودیت سنی است؛ یعنی شما می‌توانید لذت تفریح در این پارک را با اعضای خانواده خود نیز شریک شوید.

سایر مزایای پارک آبی آکوافانتزی ازمیر

حسن دیگر پارک آکوا فانتزی رعایت کامل استانداردهای ایمنی در تمام بخش‌های تفریحی این مجموعه است. با این قابلیت شما می‌توانید با خیال آسوده برای لحظاتی از دنیای واقعی فاصله بگیرید و آدرنالین را با دوز بسیار بالایی تجربه کنید. سرسره‌ها و استخرهای مهیج این مجموعه عبارتند از:

  • سرسره اکستریم
  • سرسره اسکریمر
  • سرسره سوپر کامبو
  • سرسره کریزی رفت
  • سرسره شوالیه‌های سیاه
  • سرسره تندر سیاه
  • سرسره وایپر
  • سرسره بومرنگ
  • استخر بلو لاگون
  • استخر بزرگسالان
  • استخر لیلی پد مخصوص کودکان
  • استخر موج

پارک آکوا فانتزی در کنار استخرها و سرسره‌های نفس‌گیری که دارد، صاحب بیش از ده رستوران، کافه و فست‌فود است که در فضای دل‌انگیز آنها می‌توانید دلچسب‌ترین نوشیدنی‌‌ و خوراکی‌ها را امتحان کنید. حمام آفتاب نیز در این پارک برگی دیگر از خوشگذرانی را برای شما رو می‌کند که توصیه می‌کنیم لذت تجربه آن را به هیچ قیمتی از دست ندهید.

آدرس: ترکیه، 80 کیلومتری شهر ازمیر و 10 کیلومتری شهر کوش آداسی، منطقه سلچوک، هتل آکوا فانتزی

هزینه ورودی: 24 یورو برای بزرگسالان، 17 یورو برای کودکان 4 تا 9 سال ( هزینه ورود کودکان زیر 3 سال به این مجموعه رایگان است)

تصویری از پارک آبی آکوا فانتزی

تصویری از پارک آبی آکوافانتزی ازمیر

تجربه یک روز پرهیجان در پارک آبی آکوا سیتی ازمیر

آکوا سیتی هم پارک آبی ازمیر است و آماده میزبانی از 4 هزار گردشگر را دارد. این مجموعه تفریحی جذاب در شهر ازمیر و در منطقه بالچوا واقع شده است. پارک آبی آکوا سیتی با 22 تفریح مهیج از مهم‌ترین جاهای دیدنی ازمیر به شمار می‌آید و تعطیلات شما را بهتر از آنچه تصور کنید، رقم می‌زند.

این 22 تفریح مهیج با اشکالی بسیار متنوع و هیجان‌انگیز در 3 گروه استخرهای موج‌ساز، رودخانه‌های درخشان و اسلایدهای آبی قابل دسترسی هستند. کافی است دوز ریسک و شجاعت‌تان را کمی بالا ببرید تا بتوانید لذت آب‌تنی‌کردن و چشیدن هیجان را در همه اشکال آن تجربه کنید.

یکی از ویژگی‌های قابل تامل در پارک آبی آکوا سیتی جداسازی فضای بازی و سرگرمی کودکان از بزرگسالان است. در این مجموعه بخش ویژه کودکان شامل سرسره‌های آبی، استخرهای کم‌عمق، فواره‌ها و بشقاب‌های فضایی می‌شود که در نهایت ایمنی طراحی و ساخته شده‌اند. به‌ طور کلی تفریحات آبی و سرگرم‌کننده این مجموعه عبارتند از:

  • چاله‌های فضایی مهیج
  • اسلایدهای سقوط آزاد
  • سرسره‌های آبی
  • اسلایدهای مخصوص خانواده
  • اسلایدهای مخصوص کودکان
  • رودخانه‌های خروشان
  • چشمه‌های دلفیناریوم
  • صخره‌های مصنوعی
  • اسلایدهای سرعتی
  • جکوزی

تفریحات پارک آبی آکوا سیتی ازمیر چیست؟

آکوا سیتی در کنار تمام سرگرمی‌های مهیجی که دارد، دارای بخشی تحت عنوان دلفیناریوم است که خود به تنهایی می‌تواند یک سرگرمی تمام‌عیار محسوب شود. این بخش لحظاتی کوتاه از زندگی دلفین‌ها را در استخر مقابل چشمان گردشگران به نمایش می‌گذارد. فعالیت این قسمت از پارک آبی آکوا سیتی البته به آب و هوای ازمیر نیز وابسته است. البته غیر از دلفین‌ها موجودات دیگری نظیر شیر دریایی، گربه دریایی و گراز هم به چشم می‌خورند. طبیعتا شناکردن در کنار دلفین‌ها لذت دیگری دارد که تنها نصیب گردشگران شجاع و نترس می‌شود.

هنوز تفریحات مهیج معروف‌ترین پارک آبی ازمیر یعنی آکوا سیتی تمام نشده است. این مجموعه با تدارک رویدادهای هیجانی مختلف شکل بدیعی از سرگرمی را برای شما رقم می‌زند. شوی رقص، کلاس رقص عربی، مسابقات آبی، ایروبیک و مسابقه سوروایور گوشه‌ای کوچک از این رویدادهاست که اگر تجربه حضور در آن‌ها را داشته باشید برای همیشه شیفته و دلتنگ این پارک خواهید ماند.

پارک آبی آکوا سیتی یکی از جاذبه‌هایی است که در راهنمای سفر به ازمیر به گردشگران توصیه می‌شود. خدمات رفاهی بسیار مطلوبی در اختیار افراد می‌گذارد که مهم‌ترین آن‌ها رستوران‌ها و کافه‌های متعدد است. در رستوران‌های مجلل این پارک فرصت سرو انواع غذاهای دریایی و ترکی کاملا مهیاست.

آدرس: ترکیه، جنوب شهر ازمیر، منطقه بالچوا

هزینه ورودی: 70 تا 195 لیر (سن، زمان بازدید، مدت‌زمان حضور در مجموعه و دانشجوبودن افراد از جمله پارامترهای تاثیرگذار در هزینه نهایی ورود به این مجموعه است)

تصویری از پارک آبی آکوا سیتی

تصویری از پارک آبی آکوا سیتی

یالی کاسل؛ شگفتی در پارک آبی ازمیر

سومین پارک آبی ازمیر، پارک یالی کاسل است که آن را با عناوین مختلفی نظیر گومولدور یا قلعه یالی هم می‌شناسند. این مجموعه تفریحی در مقایسه با دو پارک آبی دیگر فضایی بسیار دنج و جمع‌وجور دارد. البته کوچک‌بودن مساحت این مجموعه مانع ایده‌پردازی سازندگان آن نشده است. شما در این مجموعه به 18 مدل وسیله بازی و سرگرمی دسترسی دارید که هر یک به گونه‌ای متفاوت آدرنالین خون‌تان را بالا می‌برد.

نکته جالب توجه در پارک یالی کاسل تم قلعه‌مانند آن است که توجه هر گردشگری را در تور ازمیر جلب می‌کند. از جمله تفریحات مهیج این مجموعه تفریحی می‌توان به سرسره‌های هیجان‌انگیز، کشتی‌های دزدان دریایی، قلعه‌های اسباب‌بازی، استخرهای مواج و سورتمه‌های مهیج اشاره کرد.

پارک آبی یالی کاسل دارای یک ساحل اختصاص نیز هست که شما می‌توانید برای رفع خستگی به فضای امن و آرام آن پناه ببرید. وجود غرفه‌های غذا در این مجموعه نیز مزیت دیگری است که با مراجعه به آن می‌توانید عیش تفریح را در این مجموعه جذاب کامل کنید.

آدرس: ترکیه، 50 کیلومتری شهر ازمیر، 35 کیلومتری فرودگاه عدنان مندرس، منطقه گومولدور

هزینه ورودی: 440 لیر برای زیر 10 سال و 645 لیر برای بزرگسالان 10 سال به بالا (هزینه ورودی در ایام تعطیل و آخر هفته‌ها 50 لیر افزایش پیدا می‌کند)

تصویری از پارک آبی یالی کاسل

نمایی از پارک آبی یالی کاسل

آکوا توی سیتی؛ سرزمینی جادویی و مهیج برای کودکان و بزرگسالان

دیگر پارک آبی ازمیر که با خلق فضایی شاد و مفرح برای گردشگران تعطیلات دلچسبی را برای آن‌ها رقم می‌زند، پارک آبی آکوا توی سیتی است. این مجموعه تفریحی در تدارک سرگرمی‌های مهیج و جذاب از رقبای خود عقب نمانده است. تنها تفاوت این مجموعه با سایر پارک‌های آبی این شهر محدودیت زمانی است. به عبارتی پارک آکوا توی سیتی تنها در تابستان‌ها آماده میزبانی از گردشگران سراسر دنیاست. طبیعتا گرمای آب ‌و هوای ازمیر در این فصل لذت آب‌تنی‌کردن در آکوا توی سیتی را برای شما دوچندان می‌کند.

استخرها، سرسره‌ها و سیاه‌چاله‌های هیجان‌انگیز 3 عنصر اصلی پارک آبی آکوا توی سیتی هستند که اوقاتی خوش را را برای گردشگران رقم می‌زنند. در مرکز این مجموعه تفریحی یک رستوران بزرگ هم وجود دارد که می‌توانید در فضای صمیمانه آن لذت سرو انواع غذا و نوشیدنی را تجربه کنید.

پارک آبی اواسیس؛ مهیج‌ترین دهکده آبی ازمیر

آخرین پارک آبی ازمیر که قصد معرفی آن را داریم، پارک آبی اواسیس است. شاید نام اواسیس در بین مراکز خرید ازمیر به گوش‌تان خورده باشد. این مجموعه تفریحی روباز با مرکز شهر ازمیر تنها 40 دقیقه فاصله دارد. اسلایدهای مواج و سرعتی، آبشارهای مرتفع، استخرهای کم‌عمق و پرعمق، سرسره‌های مهیج، قایق‌های خصوصی دونفره و کشتی دزدان دریایی بخش تفریحی و سرگرم‌کننده این مجموعه را تشکیل می‌دهند.

شما صاحب هر میزان شجاعت و بی‌باکی که باشید می‌توانید در این مجموعه جذاب، هیجان را در شکل کاملا واقعی‌اش تجربه کنید. حسن ختام این روز مفرح و به‌یادماندنی هم سرو غذا و نوشیدنی‌های خوشمزه در کافه و مجموعه غذاخوری این پارک خواهد بود.

آدرس: ترکیه، ازمیر، شهر آلاچاتی

هزینه ورودی: 350 لیر برای افراد 4 تا 12 سال و 450 لیر برای افراد 13 سال به بالا (هزینه ورودی کودکان زیر 3 سال رایگان است)

با تفریح در پارک آبی ازمیر به تعطیلات خود شور و هیجان ببخشید!

از جذاب‌ترین و بهترین جاهای دیدنی ازمیر می‌توان پارک‌های آبی آن را نام برد که با ارائه متنوع‌ترین تفریحات و سرگرمی‌ها، تعطیلاتی به‌یادماندنی و خاطره‌انگیز را برای شما رقم می‌زند. قیمت پارک آبی ازمیر با توجه به نوع مجموعه و زمان بازدید آن کاملا متفاوت است. البته که هزینه‌های ورود به این مجموعه تفریحی در مقایسه با حجم خوشی و نشاطی که گردشگران تجربه می‌کنند، بسیار ناچیز است. اگر با تور ازمیر نوروز 1403 یا در فصل تابستان مهمان این شهر ساحلی زیبا بودید، حتما تفریح در این دهکده‌های جذاب و مهیج را صدر اولویت‌های خود قرار دهید. راستی انتخاب شما از میان پارک آبی ازمیر کدام است؟

سوالات متداول:

۱- پارک‌های آبی ازمیر چه تفاوتی با سایر پارک‌های آبی دارند؟

پارک‌های آبی ازمیر به لحاظ مکان‌ ویژه خود در منطقه آسیایی-اروپایی ترکیه، از فرصت‌های طبیعی و فرهنگی فراوانی بهره می‌برند، این باعث شده تا تنوع مناظر طبیعی و امکانات تفریحی آنها از پارک‌های آبی متداول دیگر متمایز شود.

۲- چه اقداماتی برای افزایش ایمنی مخاطبان در پارک‌های آبی ازمیر انجام شده است؟

برای افزایش ایمنی مخاطبان در پارک‌های آبی ازمیر، از اقداماتی مانند تجهیزات ایمنی مدرن، آموزش کارکنان در زمینه ایمنی، نصب سیستم‌های اطفاء حریق، ارائه آموزش‌هایی برای مخاطبان درباره رفتارهای ایمنی و نظارت دائمی بر تاسیسات و تجهیزات استفاده شده است.

ناشر: شباویز
6Ld9QeYjAAAAAA6n-aXWvOcAqXqdJM_-zuKt72QR