22 اسفند ، 1402

آب و هوای مارماریس، این شهر ساحلی سرزنده ترکیه، آنقدر مطبوع و متعادل است که هر فصل مسافران خاص خودش را دارد و رضایت خاطر آنان را جلب می‌کند. اگر هوای سفر به مارماریس و لذت بردن از سواحل بی‌نظیر، طبیعت بکر و سرزنده و جاذبه‌های تاریخی آن را دارید، حتما دل‌تان می‌خواهد بدانید آب و هوای مارماریس در زمان‌های مختلف چگونه است و بهترین زمان سفر به مارماریس چه زمانی است تا بتوانید برنامه‌ریزی بهتری برای سفرتان داشته باشید. پس با ما همراه باشید تا پاسخ سوال‌تان را بگیرید.

آب و هوای مارماریس چگونه است؟

همانطور که می‌دانید مارماریس در جنوب شرق ترکیه و ساحل دریای مدیترانه قرار دارد. از این رو آب و هوای مارماریس به صورت کلی و در یک کلام، مدیترانه‌ای است. به این معنا که تابستان‌های نسبتا گرم و خشک و زمستان‌های معتدل دارد. در ادامه آب و هوای مارماریس در هر فصل را بررسی می‌کنیم.

آب و هوای مارماریس در نوروز

آب و هوای مارماریس در فصل بهار و به ویژه در ایام نوروز (اواخر ماه مارس میلادی، ماه اول بهار) بسیار معتدل و مطبوع است. دمای هوای مارماریس در ایام نوروز، بین ۹ تا ۱۸ درجه سانتی‌گراد متغیر بوده و گاهی کمی بارندگی نیز اتفاق می‌افتد.

به صورت کلی در فصل بهار آب و هوای مارماریس خوشایند است و از گرمای آزاردهنده خبری نیست. تا اواخر فصل بهار دمای هوا به حدود ۱۵ تا ۲۵ درجه سانتی‌گراد می‌رسد که دمایی ایده‌آل برای گردش در شهر، استراحت و آفتاب گرفتن در سواحل و طبیعت‌گردی است. به صورت کلی بهار به ویژه ایام نوروز یکی از بهترین زمان‌ها برای سفر به مارماریس محسوب می‌شود.

تصویری از شهر مارماریس در نوروز

تصویری از مارماریس در بهار

آب و هوای مارماریس در تابستان

اگر با حال و هوای ترکیه آشنا هستید و می‌دانید مارماریس کجاست، علت اینکه تابستان همان فصلی است که عمده گردشگران برای سفر به مارماریس انتخاب می‌کنند برایتان بدیهی خواهد بود. در واقع، دلیل این انتخاب

در تفریحات ساحلی متنوع، لذت شنا در دریا و تفریح در پارک‌های آبی نهفته است.

در این فصل آب و هوای مارماریس کاملا گرم است، رطوبت هوا به کمترین میزان خود می‌رسد و خبری از بارندگی نیست. همین مسئله باعث می‌شود گردشگران برای اینکه نهایت لذت را از سفر خود ببرند، این فصل را برای سفر انتخاب می‌کنند.

البته توجه داشته باشید که دمای هوا در این فصل در اواسط تابستان (اواخر تیرماه یا اواسط ماه جولای) بین ۲۳ تا ۳۴ درجه در نوسان است و حتی ممکن است دمای بالای ۴۰ درجه هم ثبت شود. بنابراین اگر از جمله افرادی هستید که از گرما بیزار هستید، باید این نکته را در نظر بگیرید.

بسیاری از گردشگران تابستان را بهترین زمان سفر به مارماریس می‌دانند؛ چراکه این فصل پررونق‌ترین فصل حضور مسافران، اوج تفریحات تابستانی و ساحلی و بهترین زمان بازدید از جاهای دیدنی مارماریس است.

عکس شهر مارماریس

نمایی از مارماریس در تابستان

آب و هوای مارماریس در پاییز

از نیمه شهریورماه به بعد، به تدریج شاهد کاهش دما و افزایش رطوبت در مارماریس و آغاز سلطنت پادشاه فصل‌ها پاییز هستیم.

در پاییز به صورت کلی دمای هوا بین ۲۵ تا ۱۵ درجه است و بارندگی‌ها نیز افزایش می‌یابد. برخی از مسافران به خاطر کاهش هزینه های سفر به مارماریس این فصل را برای سفر انتخاب می‌کنند؛ چراکه تعداد گردشگران کمتر، هتل‌ها خلوت‌تر و هزینه اقامت در هتل و بلیط هواپیما کمتر است.

آب و هوای مارماریس در زمستان

همانطور که پیش‌تر گفته شد، آب و هوای مارماریس در زمستان‌ها معتدل است و انتظار زمستان‌های خیلی سرد و برف و یخبندان در این شهر نمی‌رود. دمای هوا در فصل زمستان از حدود ۱۵ -۸ درجه در نوسان است و البته بارش‌ها و رطوبت در این فصل افزایش می‌یابد. اما یک مزیت مهم سفر در فصل زمستان این است که می‌توانید بهترین هتل های مارماریس را در این فصل با قیمتی ارزان رزرو کنید.

تصویری از مارماریس در شب

تصویری از مارماریس در شب

بهترین زمان سفر به مارماریس کدام فصل است؟

بهترین زمان سفر به مارماریس بدون شک فصل بهار و تابستان است. در فصل بهار، دمای هوا کاملا مطبوع و معتدل بوده و به تدریج رو به گرم شدن می‌رود. بارندگی‌ها در فصل کم است و شما می‌توانید از یک هوای عالی لذت ببرید.

از سوی دیگر در فصل تابستان، هوا گرم‌تر، رطوبت و بارندگی کمتر و حضور گردشگران بیشتر است. اگر می‌خواهید بیشترین لذت را از تفریحات ساحلی، ورزش‌های آبی، پارک‌های آبی و استراحت‌ در سواحل مدیترانه را تجربه کنید، پس بهترین زمان سفر به مارماریس برای شما فصل تابستان خواهد بود.

اما اگر در پی تور مارماریس ارزان هستید و می‌خواهید با قیمت پایین‌تر از امکانات این شهر به جز تفریحات آبی برخوردار شوید، فصل زمستان بهترین فصل سفر به مارماریس خواهد بود. در این زمان از سال می‌توانید از مراکز خرید مارماریس دیدن کنید، جاذبه‌های گردشگری را ببینید و از غذاهای لذیذ در رستوران‌های بین‌المللی ترکیه لذت ببرید.

عکس مارماریس از بالا

نمایی زیبا از مارماریس

آب و هوای مارماریس برای سفر با تور

در این مطلب، سعی کردیم آب و هوای مارماریس را در چهار فصل سال بررسی کنیم و بهترین زمان سفر به این شهر را مشخص کنیم. واقعیت این است که بهترین زمان سفر به مارماریس وجود ندارد و به صورت کلی زمان مناسب به نیازها و ترجیح شخصی شما وابسته است. می‌توانید برای تعطیلات عید، تور مارماریس نوروز 1403 را خریداری کنید و از تفریحات آبی و گشت‌وگذار در سواحل مارماریس لذت ببرید یا می‌توانید این تور را برای پاییز و زمستان تهیه کنید و با توجه به شرایط آب‌وهوایی این فصل‌ها از تمام لحظات سفرتان استفاده کنید.

سوالات متداول:

۱- آب و هوای مارماریس ترکیه چگونه است؟

مارماریس، یکی از مقاصد گردشگری محبوب در ترکیه، دارای آب و هوای مدیترانه‌ای است. به طور کلی، تابستان‌ها گرم و خشک بوده و زمستان‌ها معتدل و بارانی است. دما در تابستان معمولا بین 25 تا 35 درجه سانتی‌گراد است و در زمستان به گرماهای حدود 10 تا 15درجه سانتی‌گراد می‌رسد. آب و هوای مارماریس برای سفر در تمام فصول سال ایده‌آل است؛ با اینکه تابستان‌ها گرم‌تر و پر از افرادی است که به ساحل می‌آیند و زمستان‌ها به عنوان فصلی آرام و زیبا برای گشت‌وگذار مناسب است.

۲- آیا در مارماریس ترکیه باران زیاد می‌بارد؟

بله، در فصل زمستان مارماریس ترکیه به طور معمول باران می‌بارد. این شهر در فصل زمستان بارش‌های متوسطی را تجربه می‌کند که برای مرطوب نگه داشتن منطقه و زراعت مفید است. اما در تابستان‌ها بارش‌ها کمتر، آسمان صاف و آب‌و‌هوا گرم و خشک است.

ناشر: شباویز
6Ld9QeYjAAAAAA6n-aXWvOcAqXqdJM_-zuKt72QR